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Grupo Santa Rosa managed to increase the response rate exponentially   in satisfaction surveys.
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About Santa Rosa Group

It is a company that offers mobility solutions through the sale and rental of automobiles, accessories, mechanical and after-sales services. In Uruguay it is the official representative of Renault, Nissan, IVECO, JMC and Changan. It has three physical stores in Montevideo and an extensive network of affiliated dealers throughout the Uruguayan territory.

A chatbot for the automotive industry 

 

A flow created to improve customer care

 

A system for sending personalized and automated campaigns   was created through Wittysend, at the company´s WhatsApp Business account. The company already had the Wittybots tool, where it served customers and prospects through a bot. In this new case, the tool is applied to the quality area to manage satisfaction surveys .

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Performance indicators

  • Exponential  increase in response rate.

  • 2 people were freed from carrying out tasks thanks to automation.

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“The after-sales service continues to be excellent . It shows that, it began as a tool to apply to a sector of the company, we have derived it to different verticals and firms of the company. Today we are still looking for ways to make more use of Wittysuite because it is a tool that works well. With Simpletech we understand each other and they solve things for us .” 

 
VALENTINE HERRERA
Head of Quality at Grupo Santa Rosa
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What they value the most
about the Solution

✓   The immediacy and ease provided by Wittysuite to be able to send a message in a timely manner according to the characteristics and behavior of each client.

✓   It has greatly improved response rates in quality and satisfaction analysis 

✓   It is very simple to use, it does not depend on anything other than loading a database into a spreadsheet.  _cc781905-5cde-3194-bb3b -136bad5cf58d_

✓  
It is very simple to use, it does not depend on anything other than loading a database into a spreadsheet. 

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Discover more Success Stories!

Más detalles sobre la Solución

 

 

Encuestas de satisfacción en tiempo real y personalizadas

 

El ojetivo de la intervención fue el envío de campañas de satisfacción a clientes en WhatsApp en un período de 48 hs posteriores a la entrega, tanto de venta como de postventa. Dichos envíos deben realizarse de forma personalizada según el tiempo de compra de cada cliente. 

 

Se creó un nuevo flujo conversacional en el chatbot de Wittybots en la cuenta oficial de WhatasApp Business de Grupo Santa Rosa. La organización ya utilizaba la herramienta pero en este caso la misión fue impulsar los análisis del equipo de calidad.  

 

Junto al equipo de Simpletech, Valentina Herrera (jefa de Calidad en Grupo Santa Rosa), lideró el proyecto. Luego de las 48 horas de realizada la entrega, cada cliente recibe el formulario para completar la encuesta, de forma personalizada en su cuenta de WhatsApp.

Una empresa comprometida con la calidad

 

Grupo Santa Rosa tiene como pilar la satisfacción del cliente. El equipo de Calidad necesita conocer la opinión de sus clientes en tiempo real, de forma ágil y eficiente.

Además, las marcas que la empresa representa (en especial Nissan y Renault) exigen ciertos hábitos en cuanto a los procesos de venta y postventa, en especial en la etapa posterior. Entre ellas llevar a cabo encuestas de satisfacción a las 48 hs re entregado el vehículo, producto y/o servicio. Para el equipo era complejo poder cumplir con los tiempos llevándolo a cabo de forma manual y telefónica. Además, no contaban con personal abocado 100% a la tarea y eso volvía más engorrosa la tarea. Eso hacía que la tasa de respuesta esté lejos de las aspiraciones del equipo y la potencial pérdida de comentarios, opiniones y percepciones de valor de parte de los clientes.

Con el nuevo chatbot, el promedio de respuestas creció exponencialmente.

Simpletech como proveedor es un aliado

“El servicio fue excelente desde un principio. Se comprometieron con el proyecto y entendieron lo que necesitábamos, trabajando de forma muy personalizada", expresa Valentina.